کلینیک پوست وزیبایی کاج

برای ارتباط با ما با شماره ۰۹۱۹۹۰۰۹۶۸۴ در ارتباط باشید. 

فهرست مطالب

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب یک تکنیک زیبایی در پزشکی محسوب می‌شود. ژل لب نوع خالصی از اسید هیالورونیک است که بطور طبیعی در بدن یافت می‌شود. با افزایش سن، اسید هیالورونیک طبیعی به تدریج کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل است که لب‌ها با افزایش سن، نازک‌تر به نظر می‌رسند. البته این روزها ژل لب فقط برای معالجه لب‌های افراد سالخورده استفاده نمی‌شود بلکه اغلب توسط نسل جوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دنبال تنظیم شکل لب‌های خود هستند یا می‌خواهند لب‌های برجسته‌تری داشته باشند.

 در ادامه به بررسی علل تزریق ژل لب، کاندید مناسب آن، مدل‌های تزریق، برندهای مختلف ژل و همچنین مدت ماندگاری هر یک از برندها می‌پردازیم. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد حجیم‌سازی لب‌های خود را دارید، برای اطلاع بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی مطالب یاد شده، با مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل لب و عوارض احتمالی آشنا شوید. تزریق ژل لب در کلینیک تخصصی کاج ، با استفاده از بهترین برندهای ایرانی و خارجی توسط پزشک متخصص با تجربه، با هزینه مناسب انجام می شود.شما می توانید جهت رزرو وقت جهت انجام تزریق ژل لب از طریق لینک زیر با مشاورین کلینیک تخصصی کاج در تهران ارتباط برقرار نمایید.

تزریق ژل لب تاثیر زیادی بر زیبایی شناسی صورت دارند. همان طور که می دانید، تکنیک های مختلفی برای افزایش زیبایی و جذابیت چهره وجود دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که ایجاد کوچکترین تغییرات در لب ها، می تواند تغییرات چشم گیری را در چهره ی افراد به وجود آورد. از نظر نتایج و بررسی های انجام شده نیز، تزریق ژل به لب یک روش ایمن و بدون عوارض برای حجیم تر کردن لب ها می باشد.

حجیم تر کردن لب ها با تزریق ژل لب

بسیاری از مردم داشتن لب‌های برآمده را نشانه‌ ای از ظاهر جوان و جذاب می‌دانند. به همین دلیل است که تکنیک‌های زیادی برای بزرگ‌ تر کردن و حجیم تر کردن لب‌ها ارائه شده است که ممکن است این تکنیک ها به روش های جراحی یا غیرجراحی باشد.

تزریق ژل لب

موارد استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید

پرکننده‌های اسید هیالورونیک می‌توانند ظاهر لب‌های شما را با اضافه کردن از نظر شکل و ساختار تغییر بدهند و به لب هایتان را به شکل دلخواه شما تبدیل کنند. نتایج حاصل از تزریق ژل لب به طور معمول حدود ۶  ماه طول می کشد. پس از گذشت این مدت زمان نیز افراد به  تزریق های بیشتری برای حفظ حجم لب هایشان نیاز دارند. در واقع برای این که بتوان نتایج دائمی از تزریق ژل لب تجربه نمود، لازم است که هر چند ماه یکبار مجددا تزریق ژل به لب انجام بشود. که مدت زمان بسته شرایط بدنی هر فرد متفاوت می باشد.

فواید استفاده از پرکننده های هیالورونیک اسید برای تزریق به لب

پس از تزریق ژل لب، ژل تزریق شده به لب در بافت های لب باعث ایجاد تغییر شکل لب و حجیم تر شدن آن می شود. مزایای استفاده از پرکننده های اسید هیالورونیک برای تزریق به لب عبارت است از:

  • کنترل حجم لب، چرا که مقدار ماده ی تزریق شده به لب قابل کنترل است، بنابراین پزشک کنترل بهتری بر حجم لب دارد.
  • سرعت تدریجی درمان، تزریق ها را می توان به تدریج در طی جلسات مختلف تا حصول نتیجه ی مطلوب انجام داد.
  • برآمدگی های بعد از تزریق ژل به لب به راحتی برطرف می شوند. هر گونه برآمدگی و ورم ایجاد شده در اثر تزریق ژل به لب را می توان به راحتی از بین برد.
  • کبودی کمتر، پس از تزریق این نوع فیلر های پوستی، ممکن است کبودی و تورم کمتری در مقایسه با سایر فیلرهای پوستی تجربه کنید.
  • نتایج قابل قبول با ماندگار بالا، نتایج نسبتا طولانی مدت هستند، اما دائمی نیستند.
  • واکنش آلرژیک به این ژل ها بعید است. از آن جایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی مشابه مواد موجود در بدن ساخته می شوند، بعید است که باعث واکنش آلرژیک بدن شما شوند. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، قبل از درمان به پزشک خود اطلاع دهی

چه چیزی در طول پروسه ی تزریق ژل لب انتظار می رود؟

تکنیک‌های بزرگ‌کردن لب‌ از طریق تزریق ژل را می‌توان به‌ سرعت در مطب پزشک و بدون نیاز به استراحت انجام داد. این موضوع در رابطه با تزریق چربی به صورت برقرار نمی باشد. پس می توان گفت که مهم ترین مزیت تزریق ژل لب، کوتاه بودن پروسه ی درمانی آن می باشد. قبل از تزریق، ممکن است یک عامل بی حس کننده موضعی برای کاهش درد و ناراحتی استفاده شود.

گاهی اوقات، از تزریق بی حس کننده نیز می توان استفاده نمود تا قبل از درمان لب ها کاملا بی حس شوند. این تزریق چیزی شبیه به تزریق بی حسی  در دندانپزشکی برای بی حس کردن دهان می باشد. نگه داشتن یخ روی لب ها قبل از تزریق نیز به بی حس شدن آن ناحیه کمک می کند و به طور بالقوه باعث کم تر شدن کبودی و تورم می شود.

پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد تزریق، از سوزن های بسیار ظریفی برای تزریق ماده به لب استفاده می شود. پس از تزریق نیز ممکن است برای کاهش ناراحتی و کنترل تورم از یخ استفاده شود. اما دقت کنید که هنگام استفاده از یخ نیز نباید فشار محکمی بر ناحیه درمان وارد شود. بهتر است بلافاصله پس از تزریق ژل لب از استفاده از رژ لب یا سایر محصولات لب خودداری کنید. شما باید بتوانید  فوراً بعد از تزریق متوجه تفاوت بشوید. پس از بهبودی، لب های شما باید طبیعی باشند.

میزان ماندگاری تزریق ژل لب

نتایج تزریق ژل لب بسته به شرایط بدنی فرد و … معمولاً بین سه تا شش ماه باقی می ماند.

مدل های تزریق ژل لب

با پیشرفت علم و تکنولوژی‌های روز دنیا، تکنیک‌های مختلفی برای تزریق ژل لب رایج است که با توجه به میزان و محل تزریق ژل نتایج کاملاً متفاوت خواهد بود. با مشورت پزشک و با در نظر گرفتن ویژگی ها، زوایای صورت و علاقمندی مراجعه کننده، می‌توان بهترین تکنیک را انتخاب کرد. مهم‌ترین تکنیک‌ها و مدل‌های تزریق ژل لب عبارتند از:

تزریق ژل لب چاک‌ دار 

در مدل تزریق ژل لب چاک‌دار، در قسمت میانی لب پائینی خط یا چاکی ایجاد می‌شود تا حجم دو طرف لب پائین بیشتر دیده شود. با توجه به اینکه وجود خط میانی در لب پائین حالت زیبایی را به لب‌ها می‌دهد، می‌توان داشتن یک لبخند زیبا را از مزایای این مدل بیان کرد.

تزریق ژل لب هالیوودی 

این مدل ژل لب که از ستاره‌های سینمای خارجی الهام گرفته شده است؛ فقط بر روی برجسته‌سازی و حجیم‌سازی لب‌ها متمرکز شده و بعد از تزریق، هر دو لب بالا و پائین به یک اندازه حجیم می‌شوند.

تزریق ژل لب طبیعی یا نچرال 

یکی از دیگر بهترین انواع مدل‌های تزریق ژل لب، مدل طبیعی (نچرال یا کلاسیک) است. این مدل یکی از پُرطرفدارترین انواع مدل‌هاست. مدل تزریق ژل لب طبیعی مناسب برای ترمیم ایرادهای جزئی لب است و در آن افزایش حجم لب بسیار جزئی، نا محسوس و به طور کلی طبیعی است. خانم‌هایی که با افزایش سن حجم طبیعی لب خود را از دست داده‌اند و یا افرادی که لب‌های کاملاً هم‌تراز با یکدیگر دارند، بهترین کاندیدا برای تزریق ژل به یا روش هستند.

تزریق ژل لب فانتزی

این مدل تزریق باعث برجسته شدن بیش از حد لب‌ها شده، به گونه‌ای که لب‌ها را از حالت طبیعی خود خارج می‌کند و برای افرادی مناسب است که علاقه زیادی به حجم بالا و برجسته کردن لب‌های خود دارند. البته برای استفاده از این مدل، ساختار صورت فرد، همچنین فاصله لب تا چانه و اندازه لب تا بینی فرد، اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده کاندیدای مناسب است. از این مدل بیشتر افرادی استفاده می‌کنند که در نواحی دیگر صورت مانند گونه و چانه هم تزریق ژل انجام می‌دهند تا چهره‌شان فانتزی شود.

تزریق ژل لب قلبی 

در بسیاری از مواقع پزشکان برای دستیابی به نتیجه‌ای جذاب و کامل از روش قلبی استفاده می‌کنند که زیبا و زنانه است و در بین افراد طرفداران بسیاری دارد. این مدل تزریق، مناسب افرادی است که صورتی بیضی شکل دارند، زیرا باعث ایجاد فاصله در بین قسمت بالایی دو حاشیه لب شده و ظاهری قلب مانند به آن می‌دهد. تزریق ژل در این روش بسیار حرفه‌ای‌تر است و در نتیجه باعث برجسته شدن و خوش‌فرم شدن لب‌ها می‌شود. مهارت بالای پزشک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است زیرا به دلیل تغییر حالت لب‌ها در صورت نارضایتی فرد، خارج کردن ژل تزریق شده دشوار خواهد بود.

تزریق ژل لب روسی

این تکنیک به تازگی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در این روش لب‌ها را با حجم بیشتر در نزدیکی مرکز لب، دقیقاً شبیه عروسک روسی شکل می‌دهد. بدین ترتیب که پزشک ژل را از داخل به سمت بیرون و حاشیه لب تزریق می‌کند. این امر سبب برجسته شدن خطوط و گوشه بالای لب شده و در نهایت لب‌ها به سمت بالا قرار خواهند گرفت. مدل تزریق ژل لب به روش روسی برای افرادی که لب‌های باریک و کوچکی دارند نتایج بسیار زیبایی به همراه خواهد داشت. تزریق این روش زمان بر است و به تجربه و مهارت بالای پزشک نیاز دارد.

تزریق ژل لب عروسکی

در این مدل، لب‌ها به حالت عروسک باربی حجم‌دهی می‌شوند که میزان ژل تزریقی در لب پایین بیشتر از لب بالا است. همچنین تزریق در بخش‌های کناری لب بالا بیشتر از قسمت میانی آن انجام می‌شود. طرفداران لب‌های عروسکی بیشتر خانم‌ها جوان هستند که این مدل از لب‌ها باعث زیبایی و جذابیت بیشتر صورت آنها می‌شود، ظاهر چهره‌شان شاداب می‌شود و جوان‌تر از قبل بنظر می‌رسند. لازم است پیش از انتخاب این مدل حتماً با پزشک متخصص این حوزه مشورت کنید تا با توجه به سبک چهره شما بهترین مدل برایتان انتخاب شود

تزریق ژل لب

چه عواملی بر ماندگاری تزریق ژل لب تاثیر گذار است؟

نوع ژل تزریق شده به لب، میزان ژل تزریقی به لب، شرابط بدنی فرد و …. همگی از عواملی هستند که میزان ماندگاری تزریق ژل به لب را مشخص می نمایند. به طور کلی، هر چه محصول متراکم تر و عمیق تر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. برای حفظ نتایج، یک جراح زیبایی به سادگی درمان را با تنظیم مقادیر و تکنیک های مورد نیاز برای اطمینان از نتایج مطلوب تکرار می کند.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک موقتی‌ترین گزینه هستند و به همین دلیل اغلب برای بیمارانی که برای اولین بار قصد تزریق ژل به صورتشان را دارند، استفاده از آن ها توصیه می‌شود که میزان ماندگاری آن ها نیز معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه بسته به شرایط مختلف طول می کشد. البته که در حالت کلی، تزریق به لب‌ها کمی سریع‌تر از تزریق‌های سایر نقاط، نتایج خود را از دست می دهد و ماندگاری کمتری نیز دارد. برخی از پرکننده های HA، مانند VOLUMA، برای ماندگاری طولانی تری فرموله شده اند، اما معمولاً از آن ها تنها برای نواحی خاصی از صورت مانند گونه ها می توان استفاده نمود.

نکات و مراقبت هایی که قبل از تزریق ژل لب باید بدانید

در تصمیم گیری برای استفاده از یک دارو و یا انجام یک عمل زیبایی، خطرات و عوارض آن اقدام زیبایی در مقابل فواید آن باید که سنجیده شود. و در نهایت این تصمیمی است که شما و پزشکتان خواهید گرفت که آیا انجام این اقدام زیبایی برای شما مناسب است و یا خیر. برای تزریق ژل به لب نیز باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

آلرژی

اگر تا به حال هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به  داروی خاصی را داشته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر انواع دیگری از آلرژی دارید، مانند حساسیت به غذاها، رنگ ها، مواد نگهدارنده یا حیوانات، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید.دانستن نکات قبل از تزریق ژل به لب توسط پزشم متخصص زیبایی این کمک را به وی می کند تا بهترین تصمیم را با در نظر گرفتن سلامت شما بگیرد. تا  تزریق ژل به لب هایتان موجب بروز عوارض و بیماری در شما نشود.

سالمندان

اطلاعاتی در رابطه با این که تزریق ژل به لب برای سالمندان مضر است، ثبت نشده است. اما به این نکته توجه نمایید که در صورتی که فردی از سن بالایی برخوردار است، بهتر است قبل از تزریق ژل به لب با پزشک متخصص مشورت نماید.

شیر دادن

هیچ مطالعه کافی در زمینه ی این که آیا زنان شیرده می توانند تزریق ژل به لب انجام بدهند و یا خیر نشده است. به همین خاطر توصیه می شود که خانم های شیرده قبل از تزریق ژل به لب، نظر پزشک متخصص را در این زمینه بررسی نمایند.

تداخلات دارویی

اگرچه برخی داروها به هیچ وجه نباید با هم استفاده شوند، در موارد دیگر ممکن است دو داروی مختلف با هم استفاده شوند و تداخل دارویی باعث بروز عوارض در بدن فرد بشود. در این موارد، پزشک ممکن است بخواهد دوز را تغییر دهد یا اقدامات احتیاطی دیگری لازم باشد.به همین خاطر اگر داروی دیگری با نسخه یا بدون نسخه  مصرف می کنید، به متخصص مراقبت های بهداشتی خود قبل از تزریق ژل به لب اطلاع دهید.

ژل لب

کاندید نامناسب تزریق ژل لب

  • کسانی که انتظارات واقع بینانه از نتایج نداشته باشند.
  • افراد دارای تبخال یا افرادی که مستعد عود تبخال می‌باشند.
  • وجود عفونت فعال در محل تزریق یا هرگونه عفونت عمومی در بدن.
  • خانم‌های باردارو خانم‌هایی که در حال سپری کردن دوران شیردهی هستند.
  • مصرف‌کنندگان آسپیرین، ایبوبروفن و داروهای مشابه یا افراد دارای اختلالات انعقادی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ثبت نام در سایت از جوایز کلینیک کاج برخوردار شوید.