کلینیک پوست وزیبایی کاج

برای ارتباط با ما با شماره ۰۹۱۹۹۰۰۹۶۸۴ در ارتباط باشید. 

فهرست مطالب

روشن سازی واژن

تیرگی ناحیه تناسلی یکی از عواملی است که سبب شده تا ذهن اکثریت زنان را به خود مشغول سازد و گاهی منجر به عدم اعتماد به نفس آن ها در زمان برقراری رابطه جنسی شود. جالب است بدانید که رنگ پوست توسط پیگمان های کاروتن هموگلوبین و ملانین تعیین می شود و علت های متفاوتی موجب تیرگی ناحیه تناسلی می شود که از شایعترین این علت ها، علل فیزیکی است. در واقع عوامل فیزیکی سبب می گردد تا به طور مکرر پوست در تماس بوده که در نهایت منجر به تیرگی این ناحیه می شود. شما میتوانید برای مشاوره رایگان و رزرو نوبت با مشاوران ما در تماس باشید.

علل تیرگی ناحیه تناسلی از علت های تیره شدن واژن به موارد زیر میتوان اشاره کرد: تغییرات هورمونی که پس از زایمان اتفاق می افتد عفونتهای باکتریایی واژن مرطوب بودن واژن افزایش سن وکسینگ یا اپیلاسیون استفاده از لباس های نامناسب اضافه وزن لیزر موهای زائد سابقه ابتلا به برخی بیماری های پوستی بارداری در ادامه به توضیح برخی از موارد بالا میپردازیم وکسینگ یا اپیلاسیون یکی از عوامل فیزیکی که سبب تیرگی ناحیه تناسلی می شود؛ وکسینگ یا اپیلاسیون برای رفع موهای زائد در این ناحیه است. تیرگی ناحیه تناسلی یکی از عواملی است که سبب شده تا ذهن اکثریت زنان را به خود مشغول سازد و گاهی منجر به عدم اعتماد به نفس آن ها در زمان برقراری رابطه جنسی شود. جالب است بدانید که رنگ پوست توسط پیگمان های کاروتن هموگلوبین و ملانین تعیین می شود و علت های متفاوتی موجب تیرگی ناحیه تناسلی می شود که از شایعترین این علت ها، علل فیزیکی است. در واقع عوامل فیزیکی سبب می گردد تا به طور مکرر پوست در تماس بوده که در نهایت منجر به تیرگی این ناحیه می شود.

روشن سازی واژن

علل تیرگی ناحیه تناسلی

از علت های تیره شدن واژن به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی که پس از زایمان اتفاق می افتد.
  • عفونتهای باکتریایی واژن
  • مرطوب بودن واژن
  • افزایش سن
  • وکسینگ یا اپیلاسیون
  • استفاده از لباس های نامناسب
  • اضافه وزن
  • لیزر موهای زائد
  • سابقه ابتلا به برخی بیماری های پوستی
  • بارداری

در ادامه به توضیح برخی از موارد بالا میپردازیم.

وکسینگ یا اپیلاسیون

یکی از عوامل فیزیکی که سبب تیرگی ناحیه تناسلی می شود؛ وکسینگ یا اپیلاسیون برای رفع موهای زائد در این ناحیه است.

استفاده از لباس های نامناسب

استفاده از لباس های زیر و شلوار های بسیار تنگ سبب می شود تا سایش بیشتری در این ناحیه ایجاد شود و این تماس های مکرر در نهایت منجر به تیرگی و ملتهب شدن پوست خواهد شد.

اضافه وزن

از دیگر عوامل فیزیکی که سبب تیرگی ناحیه ژنیتال می گردد چاقی بیش از حد به ویژه در ناحیه کشاله های ران پا است. در واقع هنگام راه رفتن، تماس مکرر پا منجر به تیرگی این ناحیه می گردد.

لیزر موهای زائد

یکی دیگر از عواملی که در برخی موارد موجب تیرگی ناحیه تناسلی می شود، لیزر موهای زائد است. در صورتی که اپراتور دستگاه لیزر را به درستی ست نکرده باشد و یا اینکه دستگاه استاندارد نباشد، منجر به سوختگی می شود و معمولا این مورد منجر به سوختگی ها و تیرگی های بسیار ناخوشایند و بد خواهد شد.

سابقه ابتلا به برخی بیماری های پوستی

برخی بیماری های پوستی همچون ملانوسیت، لوپوس و بیماری سبوریک آکانتوسیز که یک نوع بیماری حساسیتی است. بیماری آکانتوزیس نیگریکانس که در افراد دیابتی دیده می شود. زگیل های تناسلی، لنتیگو سیمپلکس، لیکن پلان، پسوریازیس و بیماری های دیگر پوستی از عواملی هستند که سبب تیرگی ناحیه تناسلی می شوند.

از علل نادرتر بیماری های پوستی که می تواند سبب تیرگی ناحیه تناسلی شود، عوامل و بیماری های بدخیم پوستی است. همچنین مصرف برخی داروها همچون سولارمر، بر گالن و … که این موارد نادرتر خواهند بود.

بارداری

یکی دیگر از علل تیرگی ناحیه تناسلی تغییرات هورمونی در زمان بارداری است. ب طور معمول در چنین زمانی بیشتر علت تیرگی پوست ملانین نیست، بلکه پیگمان های کاروتن و هموگلوبین خواهد بود.

روشن سازی واژن

روش های سفید کردن ناحیه تناسلی

تیرگی ناحیه تناسلی به ویژه در حال حاضر سبب کاهش اعتماد به نفس در زنان شده است، هر چند گوش زد می شود که تیرگی پوست این ناحیه نبایست بر روی روابط جنسی و احساسی آن ها تاثیر بگذارد. به هر حال بیشتر زنان احساس خوبی نسبت به تیرگی ناحیه تناسلی خود ندارند و تغییرات کالچر جامعه امروزی سبب شده تا اکثریت زنان به روش های روشن سازی ناحیه تناسلی روی آورند. اما روش های مختلفی برای روشن سازی ناحیه تناسلی وجود دارد که از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی از این بخش ها استفاده از دستگاه ها و قسمت دیگر استفاده از داروها است، که در ادامه به شرح هر کدام از این روش ها می پردازیم.

سفید کردن واژن با کربوکسی تراپی

روش کربوکسی تراپی واژن یکی از بهترین روش های رفع تیرگی واژن است که تاکنون نتایج خوبی داشته است . کربوکسی تراپی با تزریق گاز دی اکسید کربن به ناحیه زیر پوست انجام می گردد و این تزریق سبب افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی به این ناحیه می شود. در واقع افزایش خونرسانی و اکسیژن رسانی سبب می گردد تا پیگمان ها شسته شود و از طرفی باعث جوانسازی پوست و برطرف شدن تیرگی آن ناحیه شود. در صورتی که روشن سازی ناحیه تناسلی تنها از طریق کربوکسی تراپی انجام شود، تعداد جلسات بین هشت تا دوازده جلسه نیاز خواهد بود و در نهایت پنجاه درصد بیشتر اثر نخواهد داشت.

روشن سازی واژن با پیلینگ

یکی دیگر از روش های روشن سازی ناحیه تناسلی پیلینگ است. پیلینگ روشی است که همراه با کربوکسی تراپی مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا جراح زیبایی زنان از روش کربوکسی تراپی استفاده می نمایید پس از آنکه پوست آمادگی های لازم را بدست آورد و آن پیگمان ها شسته و تیرگی های اولیه برطرف شدند و خشکی پوست رفع شد و پوست حالت جوانسازی خود را بدست آورد، در این زمان می توان از روش پیلینگ استفاده نمود. پیلینگ متشکل از مواد شیمیایی است اما آنچه ما در کلینیک تخصصی خود استفاده می نماییم از پیلینگ های بر پایه مواد گیاهی متشکل از اسید میوه است. زمانی که می خواهیم برای فرد از روش پیلینگ جهت روشن سازی استفاده نماییم می بایست سه هفته هیچ نوع فعالیتی همچون لیزر موهای زائد انجام نگردد تا پوسته های بسیار ریزی از پوست شروع به ریزش نمایید سپس پس از این بازه سه هفته ای مجدد فرد معاینه می شود و براساس نوع و ظاهر پوست تکرار تعداد جلسات سفید کردن واژن تصمیم گیری می شود. همان طور که ذکر شد، تعداد جلسات روشن سازی با پیلینگ دو جلسه ولی کربوکسی تراپی دوازه جلسه خواهد بود. اما در صورتی که این دو روش به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد تعداد جلسات کربوکسی تراپی کاهش می یابد.

سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر CO2 فرکشنال

یکی دیگر از روش های سفید کردن ناحیه تناسلی لیزر CO2 فرکشنال است. طبق تجربیات بدست آمده استفاده از لیزر CO2 فرکشنال بر تمامی پوست ها موثر نخواهد بود. افرادی که پوست سفید دارند این روش زیبایی تاثیر گذار خواهد بود اما افرادی که پوستی سبزه دارند استفاده ازاین روش برای آن ها مناسب نخواهد بود زیرا سبب سوختگی پوست آن ها می شود. البته بایستی بدانید که انتخاب روش روشن سازی براساس شرایط فرد و صلاح دید پزشک صورت می گیرد و به طور قطع نمی توان ابراز کرد که لیزر به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. در حالت کلی انتخاب لیزر CO2 فرکشنال بسته به برخی عوامل همچون نوع پوست و نوع تیرگی مشخص می گردد. ولی به دلیل آنکه اکثریت ایرانی ها سبزه پوست هستند و سفید پوست ها بسیار سفید نیستند به همین خاطر استفاده از لیزر به آن ها توصیه نمی شود. در نهایت بگوییم؛ فرد می تواند پس از انجام هر کدام از این روش های زیبایی و درمانی در منزل می تواند از کرم های سفید کننده با درصد پایین و با ترکیبات رقیقی از ویتامین سی و سایر مواد روشن کننده استفاده نمایید. البته این روش های درمانی در منزل به هیچ عنوان به تنهایی تاثیر گذار نخواهد بود. ولی در صورتی که این نوع کرم ها پس از روش های پیلینگ یا کربوکسی تراپی استفاده شود، تاثیرگذاری بهتری خواهند داشت. همچنین در چنین مواقعی از فرد خواسته می شود تا از کرم های مرطوب کننده استفاده نماید تا دچار خشکی پوست نگردد.

روشن سازی واژن

اقدامات قبل از روشن سازی واژن

  • بهتر است دوش بگیرید
  • از مصرف پماد٬ کرم و لوسیون و … پرهیز کنید
  • ناحیه واژن و کشاله ران را شیو کنید و عاری از مو باشد
  • ۳ روز قبل اپیلاسیون نکنید و بهتر است که در زمان روشن سازی٬ از برنزه کردن پرهیز کنید

مراقبتهای پس از روشن سازی واژن

  • دوران نقاهت خاصی ندارد
  • پوشیدن لباس زیر نخی٬ همچنین از پوشیدن لباس تنگ و … جلوگیری کنید
  • استفاده از پماد مرطوب کننده در صورتیکه پزشک مناسب بداند
  • تا ۲۴ ساعت پس از کربوکسی تراپی دوش نگیرید
  • پرهیز از استخر٬ وان و سونا و جکوزی در طی درمان

رفع تیرگی واژن برای چه مناطقی از بدن مورد استفاده قرار میگیرد؟

روشن سازی برای نواحی واژن ، مقعد ، آلت تناسلی و زیر بغل مورد استفاده قرار میگیرد.
علاوه بر این میتوان برای زانوها ، بازوها یا آرنج های روشن شده یا علائم سوختگی و زخم های آزار دهنده استفاده کرد.

جوانسازی سریع و قطعی واژن با تزریق ژل 

بسیاری از خانم ها با افزایش سن، دچار سستی و افتادگی در ناحیه لابیا ماژور می شوند. یکی از عواملی که موجب بروز این عارضه در خانم ها می شود، کاهش استروژن در بدن می باشد. این هورمون با بالا رفتن سن و پس از زایمان و یائسگی به طور محسوسی در بدن کاهش پیدا می کند. با پیشرفت های بسیاری که در حوزه دانش پزشکی به وجود آمده تا میزان بسیار زیادی می توان به درمان افتادگی ها و چروکیدگی لابیاها کمک کرد. روش های مختلفی برای افزایش حجم به labia majora وجود دارد. یکی کاربردی ترین روش هایی که امروزه به منظور جوانسازی واژن طرفداران بسیاری دارد، تزریق ژل به واژن می باشد.

چنانچه شما به دلیل شلی و افتادگی و همچنین نازیبا بودن ناحیه تناسلی اعتماد بنفس خود را از دست داده اید و در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل شده اید یا می خواهید درباره تزریق ژل به واژن اطلاعات جامعی کسب کنید، با ما همراه باشید…

 

از مهم ترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن
  • عدم نیاز به جراحی و ایجاد برش در واژن
  • مشاهده نتیجه بلافاصله پس از تزریق
  • عدم احساس درد در حین تزریق
  • بازگشت سریع به فعالیت های روتین

کاربرد تزریق ژل به واژن

امروزه روش هایی مانند جراحی زیبایی واژن، تزریق چربی و ژل به ناحیه تناسلی در بین خانم ها بسیار پرطرفدار شده است. این تکنیک ها کاربردهای زیادی برای رفع مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی دارند.

از جمله کاربردهای تزریق ژل به واژن عبارتند از:

  • سفت شدن واژن
  • برطرف سازی شل شدگی واژن
  • بهبود ظاهر دستگاه تناسلی
  • از بین رفتن درد یا ناراحتی در دستگاه تناسلی
  • از بین رفتن چروکیدگی و افتادگی پوست در ناحیه تناسلی
  • تغییر ظاهر لبه های واژن و افزایش حجم آنها
  • تقویت نقطه  G-spot به منظور افزایش حس جنسی
  • جبران حجم از دست رفته لابیاها
  • جوانسازی لابیاها

همچنین، لابیاهای ماژور به عنوان نوعی محافظ هنگام مقاربت می باشد، از بین رفتن حجم و استحکام آنها می تواند موجب ایجاد ناراحتی و درد هنگام رابطه جنسی شود زیرا قادر به محافظت در برابر اصطکاک بیش از حد نیستند.

 
روشن سازی واژن

دوره نقاهت تزریق ژل به واژن به چه صورت است ؟

به طور کلی فرایند تزریق ژل به واژن در تهران ، کم تهاجم بوده و به همین دلیل دوره ریکاوری پس از آن نیز آسان و کوتاه مدت می باشد. انتظار می رود پس از پروسه تزریق شاهد موارد زیر باشید :

  • برجسته و جوان شدن لابیاهای ماژور
  • کاهش بیرون زدگی لابیاهای مینور
  • قرینه سازی لابیاها
  • تنگ شدن نسبی واژن
  • افزایش تحریک پذیری جنسی

لازم به ذکر است که امکان دارد در ناحیه تزریق کمی درد نمود یابد ؛ اما با گذشت یک الی دو روزه برطرف می شود. ممکن است به سبب تزریق فیلر ، در آن ناحیه شاهد کمی قرمزی و کبودی باشید. توجه داشته باشید که این موارد موقت هستند و طی چند روز برطرف می شوند. چنانچه ژل تزریق در سطح گسترده ای به انجام رسد ، احتمال دارد دکتر زنان مصرف داروی آنتی بیوتیک را به مدت سه روز بعد از فرایند تجویز نماید. تا 7 روز بعد از تزریق ژل به واژن ، فعالیت های جنسی و ورزش هایی مثل دوچرخه سواری و سوارکاری را متوقف کنید. همچنین بهتر است از لباس های زیری استفاده کنید که به واژن فشار وارد نکنند تا ژل تزریقی به خوبی در لابیاها جای بگیرد.

نکات مهم در خصوص مراقبت های بعد از تزریق ژل به واژن

  • از دستکاری کردن ناحیه تناسلی تا 7 روز خودداری نمایید.
  • اگر پزشک برای شما دارو تجویز کرده است ، حتما داروهای خود را به موقع مصرف نمایید.
  • از برقراری رابطه جنسی لازم است به مدت یک هفته پرهیز شود.
  • از مصرف سیگار و الکل خودداری نمایید.
  • از انجام فعالیت های شدید بدنی تا سه روز خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از بروز عفونت لازم است داروی آنتی بیوتیک استفاده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ثبت نام در سایت از جوایز کلینیک کاج برخوردار شوید.